The Black Stallion

6932450.3

Naszło mnie ostatnio na nadrabianie staroci i trafiłem na jeden z najpiękniejszych filmów jakie widziałem wyprodukowany przez Coppole The Black Stallion. Film opowiada o przyjaźni między dzieckiem a dzikim koniem. Chociaż bardziej podobała się mi  pierwsza połowa  gdzie prawie w ogóle dialogów nie ma od momentu rozbiciu się statku (skądinąd świetna sekwencja) i jak rodzi się między bohaterami więź (muzyka  i zdjęcia),  ale druga połowa też jest super.

 

black_stallion_11

W filmie ze znanych nazwisk oprócz Francisa Coppoli oraz autora zdjęć  Caleb’a Deschanel’a – znanego m.in. z Pasji Gibsona –  i kompozytora muzyki Carmine Coppoli  w roli drugoplanowej wystąpił Mickey Rooner. Reżyserem jest Caroll Ballard i szczerze to nazwisko nic mi nie mówi. Sprawdziłem i okazało się, że kręcił głównie filmy w podobnych tematach co jego debiut reżyserski Czarny rumak czyli fabuła toczyła się wokół przyrody, zwierząt jak np. Wind (1992), Never Cry Wolf (1983), Fly Away Home (1996).

To jeden z najlepszych filmów Spielberga jakich nie nakręcił Steven. Fajnie wypadł dzieciak, który co ciekawe zagrał jeszcze tylko w dwóch filmach i gdzie konie odgrywają też istotną rolę czyli w kontynuacji Black Stallion i w Brady’s Escape. A jeszcze tak pięknego konia znaleźli do głównej roli, że nic tylko podziwiać.W ogóle pierwszą połowę ogląda się trochę jak film przyrodniczy. Zwłaszcza w pierwszej połowie gdzie zdjęciowiec czasami aż przedłuża w nieskończoność sekwencje z koniem i chłopcem plus piękny krajobraz (nie sprawdzałem, ale to chyba Włochy). Nie mam żadnych zastrzeżeń, piękny film (9/10).

horses-film-4

The Black Stallion

Leave a Reply

