Better Call Saul – 2 sezon

11-better-call-saul.w750.h560.2x-e1460795089888-640x419

Ciekawa sprawa z 2 sezonem serialu Gilligana i Goulda, bo zbiera skrajne opinie. Większość zachwycona, ale też zdarzają się opinie, iż od 1 do 10 odcinka zupełnie nic się nie dzieje.   Moja opinia jest gdzieś tak pośrodku. Tak gdzieś do 5 odcinka raczej byłem w gronie narzekających i zgodzę się że nic nie działo się.

Podobny zarzut można odnieść do wielu odcinków Breaking Bad (uwielbiałem i piszę bez ironii te spotkania całej rodzinki przy posiłkach), ale jednak w większości scen w oryginale co się też nic nie działo nie nudziłem się tak jak w przypadku odcinków 1-5 w serii drugiej Saula. A gdzieś od 6, 7 odcinka poziom sezonu się podniósł. I właśnie głównie za drugą połowę oceniam jako dobrą 2 serię, ale czy lepszy od 1 serii to ciężko powiedzieć.Nie było aż tak dobrego odcinka jak np. ten poświęcony w całości Mike’owi z 1 serii, choć było kilka dobrych.

lWIXkpP

Mam parę uwag co niezbyt spodobało mi się w tej serii spinoffa jednego z moich ulubionych seriali. Brat Jimmiego w 1 serii nie był jednak taką mendą jak w 2 serii. No i Jimmy zwłaszcza na początku drugiej serii wydaje się, że ta postać cofnęła się w rozwoju charakteru bohatera w porównaniu z finałem 1 serii. Przecież nic nowego nie dowiadujemy się o nim w 2 serii w porównaniu z tym co było wiadomo po finale 1 serii.

BCS to tak na prawdę 2 spin offy – jeden o tytułowym bohaterze a drugi o Mike’u.  Wspólnych scen mieli tylko z dwie, trzy i nie mają żadnego wspólnego wątku. Ale akurat mi to nie przeszkadza, bo Mike’a nigdy za mało. No i zauważyłem że czasami Jimmiego było nawet mniej jak Kim, ale to tak samo fajna postać jak bohaterowie znani z BB, więc  to bardziej uwaga niż zarzut i oby jak najdłużej w serialu była.

better_call_saul_2-5

W sumie ciężko mi powiedzieć, która seria lepsza/gorsza  mimo narzekania na pierwszą połowę sezonu, bo nadrabia  serial w drugiej połowie. Seriale Gilligana znane są z bardzo powolnego rozwijania fabuły i ja kupuję tą konwencję i to uniwersum serialowe, ale czasami przesadzają z wolnym rozwojem fabuły scenarzyści.

Ocena: 7/10

Better Call Saul – 2 sezon

Leave a Reply

