Serial jest nowelą, której nigdy nie mam dosyć – część 1

hell-on-wheels

Tak jak na początku każdego miesiąca piszę o filmach jakie obejrzałem w poprzednim miesiącu postanowiłem też pisać – oprócz recenzji co niektórych seriali – po kilka zdań o serialach, które zakończę w danym miesiącu. Planuję podsumowywać całe sezony lub połówki sezonów jakie obejrzę, ale czy będzie taka ogólna recka tego co widziałem co każdy miesiąc to zależy od tego jak będę systematycznie oglądał seriale. Cykl ten zatytułowałem tak jak widać i jest to przerobiony trochę tekst piosenki Rynkowskiego z telenoweli Klan. Fakt jaki dałem tytuł idealnie oddaje co sądzę o serialach:-)

Więc tyle tytułem wstępu i przechodzę do sedna czyli krótkiego omówienia sezonów seriali jakie zakończyłem oglądać w lipcu.

American Crime Story to jeden z najlepszych seriali minionego sezonu (8+/10), szkoda że dopiero w lipcu obejrzałem. Chętnie bym zaserwował sobie powtórkę a czemu tak pozytywnie się wypowiadam to zapraszam do recenzji.

Daredevil – ogólnie dobry poziom prezentuje 2 sezon a jeśli interesuje Was co więcej sądzę o produkcji Netflixa/Marvela zapraszam do mojej recki tutaj.

Stranger Things – wygląda że spora część internetu musi bardziej łapać się na nostalgiczne klimaty jak ja gdyż prawie same 9 i 10 wszędzie, a niektórzy obwołali serial z Ryder najlepszą netflixową produkcją i trochę przesadzili, bo to bardzo dobra rozrywka, ale nie więcej. Głównie dla miłośników np. seriali jak Twilight Zone oraz filmów jak  Goonies, ET, czyli Spielberga z lat 80 wymieszanego ze Stephenem Kingiem. Oczywiście super się ogląda, odcinki zlatują szybko, świetna muzyka i jakoś nie przeszkadza specjalnie że fabuła to same zapożyczenia (nawiązań pewnie nie wyłapałem z połowy nawet), ale podana w ciekawy sposób.Warto zwrócić też uwagę na role aktorów, zwłaszcza kapitalnych dzieciaków w rolach głównych. Ryder dobrą aktorką jest co wiadomo od dawna więc daje rade, zresztą uwielbiałem ją za dzieciaka. Choć miejscami uważam że zbyt histeryczną rolę miała do grania, jeszcze nim dowiedziała się o dramacie co ją spotkał była wkurzająca i histeryczką, a pod koniec serialu zaczęła mi działać na nerwy. Serial oceniam na 8/10, więc na pewno nie arcydzieło, ale też nie słaby serial, tylko bardzo dobra produkcja.

call.jpg

Chuck – nie miałem okazji wcześniej oglądać serialu co zakończył się dobre już kilka lat temu, a to fajna, bezinteresowna rozrywka, przynajmniej na razie czyli w 1 serii. Jest to historia Chucka Bartowskiego pracującego w markecie jako informatyk nadzorujący ekipą serwisantów o nazwie Nerd Herd. Pewnego pięknego dnia jego życie całkowicie się zmienia gdy otrzymuje email od dawnego kumpla, aktualnie szpiega, w wyniku którego Chuck ma potężną ilość ściśle tajnych danych w mózgu. Chronić chłopaka mają John Casey z NSA (Adam Baldwin, m.in. Firefly) i Sarah Walker z CIA (Yvonne Strahovski). Praktycznie wszyscy bohaterowie są przesympatyczni, nawet drugoplanowi jak siostra Chucka; jedynie najlepszy kumpel Chucka okropnie irytujący. Fajnie serial bawi się kinem szpiegowskim, np. filmami z 007 i Mission Impossible plus spora dawka humoru, ale i tak w serialu najważniejsza jest australijska aktorka pochodzenia polskiego Iwonka Strahovski . Za 1 serię postawię 7/10.

chuck

Hell on Wheels – skończyły się przygody Cullena Bohannana na Dzikim Zachodzie definitywnie i zdecydowanie lepszy poziom prezentuje druga połówka 5 serii od pierwszej połówki co leciała rok temu, ale bez przesady też, bo to nie genialny serial był, tylko przyzwoity.  Kilka fajnie nakręconych scen, jak np. Bohannan załatwiający azjatów w jednym z ostatnich odcinków – odnosi się wrażenie że Cullen to chodząca kara boska dla wrogów, nie ma na niego mocnych. Trochę chamów jak np. cały odcinek ze Szwedem oraz kilka pożegnań postaci. A miejscami dość zaskakujące ostatnie odcinki, bo takiego zakończenia wątku Bohannana nie spodziewałem się. Ogólnie przyzwoity poziom ma druga połówka 5 serii więc ocenię część drugą serii 5 na 6/10.

hqdefault

Serial jest nowelą, której nigdy nie mam dosyć – część 1

Leave a Reply

